Sajtos krémleves pirított kenyérkockákkal

Mennyei ez a leves! Tényleg nagyon krémes, selymes, sűrű... és az íze...  Csupa sajt!
Én imádom a krémleveseket, azt is írhatnám, hogy krémlevesfüggő vagyok. :) Többféle sajtlevest is szoktam készíteni, de ezt még most készítettem először, és azt hiszem ez lesz ezentúl az első számú.  Ami még mellette szól, hogy előkészületekkel együtt 30 perc alatt kész van! Valljuk be, ez sem mellékes.
Ráadásul a kisfiam olyan jóízűen ette, és én ennek annyira örültem. :)




Hozzávalók:
4 személyre
 4 szelet előző napról megmaradt kenyér
 3 evőkanál vaj
2 evőkanál liszt
 fél liter húsleves alaplé 
(ennek híján esetleg 1-2 db leveskocka + fél liter víz)
 fél liter tej
 5 dkg trappista sajt
 5 dkg füstölt sajt
 só ízlést szerint
 őrölt fehér bors ízlés szerint (ha nincs, jó a fekete bors is)
 őrölt szerecsendió ízlés szerint (elhagyható)
 szárított petrezselyem (nyáron friss, apróra vágott petrezselyem)




Elkészítés:
1. A kenyeret kockákra vágom és 1 evőkanál vajban aranybarnára, ropogósra sütöm. A sajtokat lereszelem. 
(A sajtot akkor lehet legjobban reszelni, ha elég kemény. A puha fajtákat vágjuk inkább kockára, és hagyjuk úgy felolvadni a levesben.)
2. Megolvasztom a 2 evőkanál vajat, beleszórom a lisztet és fehéredésig keverem alacsony lángon. Felengedem fél liter húsleves alaplével (ha nincs, akkor fél liter víz + 2 húsleveskocka), és simára kevergetem, majd 10 percig főzöm.
3. Ezután hozzáöntöm a tejet is és felfőzöm. 
4. Beleszórom a sajtokat és addig keverem, amíg el nem olvad, majd leveszem a tűzről. 
5. Sóval, borssal, szerecsendióval ízesítem. (a szerecsendióval óvatosan, mert elég intenzív íze van, viszont nagyon pikáns ízt kölcsönöz a levesnek)
6. A pirított kenyérkockákkal és petrezselyemmel tálalom. 

Tipp: A kenyérkockákat apró kockákra vágva, egyenletesen a tepsibe téve a sütőben is meg lehet pirítani néhány perc alatt - ekkor nem kell hozzá a vaj.




Jó étvágyat!  

Megjegyzések

  1. Ebben a banánérlelő melegben jól esne egy tányérkával, még akkor is, ha annyira nem is szeretem a krémleveseket; ezek a fotók meghozták a kedvem hozzá. :) puszik, B.csek

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta a levesed! Az igazság az hogy én nem sűrűn csinálok krémlevest, pedig nagyon finom lehet!
    Nagyon örülök hogy a kutyus jól van bizzunk benne hogy még sokáig lesz köztetek!

    VálaszTörlés
  3. Szeretem a krémleveseket, bármilyen zöldségből is legyen. A sajt már csak hab a tortán! Nagyon guszta!!

    VálaszTörlés
  4. Sajtot sajttal, bármilyet. Szóval küldhetnél belőle...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen küldtem volna, de már elfogyott. Legközelebb hová küldhetem? :)

      Törlés
  5. Én viszont szeretem a krémleveseket, ez is nagyon jó, és szinte a semmiből össze lehet dobni. Most nekem is jól esne, jelenleg -17 fok van, de reggel -22 volt. A levest mindenképpen kipróbálom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tényleg nem kell hozzá sok minden, emiatt is jó + amiatt is, hogy hamar elkészül. Szóval örülnék, ha kipróbálnád... :)

      Törlés
  6. Én nagyon szeretem a krémleveseket és meg is győztél az elkészítésre, bár én biztos hozzádobok egy kis fokhagymát :)
    Recept mentve a kedvencek közé!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nekem is van egy olyan sajtleves receptem, amit hagymával és fokhagymával készítek... Említettem is a bejegyzésemben, hogy van másik sajtleves receptem. Az is nagyon fincsi, de most ez a leves is nagyon meggyőzött - most készítettem először e szerint a recept szerint, de nyugodtan ajánlom, isteni íze van! Örülök, hogy kedvet csináltam neked hozzá! :)

      Törlés
  7. Nagyon selymes, finom levesnek látszik, és biztos vagyok benne, hogy éppen ilyen! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tényleg fincsi! Nagyooon! :) Köszönöm!

      Törlés
  8. Nagy sajtrajongó vagyok, de leves formájában még nem készítettem. Krémlevest meg nem is szoktam főzni, mert Férjuram nem csípi őket. De annyira guszta a levesed, hogy nem tudok neki ellenállni!

    VálaszTörlés
  9. Elkészítve!
    Mivel épp volt otthon fűszervajas bagett,hát én gondoltam avval eszem ezt a levest.Nem bántam meg.Isteni volt így együtt.De persze a leves is nagyon gyorsan elkészíthető,és finom.Most csináltam először,de nem utoljára.Üdv.Vali

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Vali, örülök, hogy ízlett a leves - és köszönöm szépen a megjegyzést.

      Törlés
  10. Tegnap életemben először ez alapján a recept alapján csináltam sajtkrém levest:) Kicsit nagyobb adaggal csináltam,de elfogyott,egy csepp sem maradt :) Nagyon jó,máskor is fogok csinálni :)
    üdv!
    Enikő

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Enikő, örülök, hogy elkészítetted, és hogy ennyire ízlett a családnak. :) Köszönöm szépen, hogy megírtad.
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  11. Én is nagyon szeretem sajtkrém levest. Tejszínes kockasajtból szoktam csinálni és néha teszek bele egy kis márványsajtot és burgonyapehellyel sűrítem. Betétnek pedig magokat használok, amit száraz serpenyőben kicsit megpirítok. Az is nagyon finom ropogós. Néha az alaplében főzök egy kis apróra vágott hagymát amit aztán kézi mixerrel pépesítek. Én csak most fedeztem fel a blogodat de élvezettel olvasgatom a receptjeidet. Már 8 receptet ki is írtam, amit feltétlenül meg akarok csinálni. Üdv. Edit

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban